en ,

La dinovena edició de l’Acústica recupera les xifres d’assistència de 2019

El festival Acústica de Figueres deixa enrere la pandèmia i torna a esdevenir el festival que aposta pels artistes catalans més multitudinari del país. A la seva dinovena edició l’Acústica ha recuperat els nivells de públic prepandèmics. Un públic que ha tornat a ser intergeneracional i familiar. I és que com sempre, l’experiència Acústica és única. Les claus de l’èxit i la singularitat del certamen han tornat a ser els tres espais escènics al centre de la ciutat, la comoditat que això suposa als i a les espectadores, l’oferta gastronòmica, l’accés gratuït i, òbviament, un gran cartell musical amb una trentena de propostes d’artistes consolidats i emergents de l’escena musical catalana.

Des de dijous, per Figueres hi han passat els grups més populars de l’escena musical catalana actual com Oques Grasses -que han fet el darrer concert abans del seu final de gira al Palau Sant Jordi el gener de 2023-, Sopa de Cabra que continua homenatjant el trenta aniversari del Ben endins i que també actuarà al Palau Sant Jordi aquest novembre, Joan Dausà, Els Catarres i Doctor Prats. També fenòmens tan de moda per la gent jove com Mariona Escoda, The Tyets, els valencians La Fúmiga o la rapera canària Ptazeta, que han reunit milers de persones.

Han acabat de transformar Figueres en el millor aparador musical del país, propostes úniques i exquisides com el cantautor de Guissona El Petit de Cal Eril que oferia un dels seus darrers concerts, la pianista Clara Peya, la mallorquina Maria Jaume, el retorn de Delafé y Las Flores Azules o la tecnorumba dels inclassificables Habla de Mí en Presente. També han destacat propostes com les dels lleidatans Sexenni i el grup de pop urbà d’Olesa de Montserrat, Lal’Ba.

Finalment, el talent local també ha estat protagonista de l’Acústica. Propostes de les comarques gironines com Clima, La Ludwig Band, Onniria i artistes de l’escena urbana figuerenca com Habibi, Killu’Katala o Maken Row, han demostrat estar en plena forma.

El bon moment pel qual passa la música catalana queda reflectit en el fet que més del 95% dels artistes programats eren de Catalunya i que dinou de les trenta-dues propostes musicals programades, actuaven per primera vegada al Festival Acústica.

L’Acustiqueta, la programació diürna i familiar de l’Acústica, també mereix menció a part. Aquest apartat, pensat perquè les criatures més petites de casa visquin la inoblidable experiència d’un festival en un escenari urbà tan especial com el de Figueres, ha acollit Xiula i els ja habituals Orquestra Di-Versiones.

L’oficina figuerenca Promo Arts Music, organitzadora de l’Acústica de Figueres, considera l’Acústica 2022 com una de les edicions més emocionants i inoblidables de la història. Deixar enrere dues edicions marcades per la pandèmia on el certamen es va haver de reinventar sota el nom de Les Nits d’Acústica, i tornar amb xifres que voregen les 100.000 persones de 2019, avalen aquest model de festival gratuït que aposta per reunir els grups emergents i els grups consolidats de casa amb més èxit de la temporada. Tot un termòmetre de la música catalana de la temporada, que tanca la temporada de festivals d’estiu.

El Festival Acústica comença a preparar des d’avui mateix la seva vintena edició, que tindrà lloc al 2023.

Sofia Ellar lanza su nuevo álbum “libre”

L'orquestra Camerata Penedès actua per primer cop al Palau de la Música amb Bambú Ensemble